1. den - U včelařky

V pátek, když jsme přijeli do Čestic a ubytovali jsme se na pokojích, tak za námi přiletěla včela. Byla legrační a vyprávěla nám o sobě a o tom, co nás celý tábor čeká. Řekla nám, že se postupně budeme dovídat o tajemném světě včeliček, že navštívíme starý úl a  za splněné úkoly budeme  sbírat medáky - to jsou peníze, za které si na závěrečném jarmarku nakoupíme, co budeme chtít.

Hned druhý den jsme si vyrobili na medáky látkové měšce, abychom je nepoztráceli. Dopoledne jsme navštívili včelařku, která nám ukázala, jak to v úle chodí, kdo tam žije. Dokonce jsme do takového úlu i mohli nakouknout a pozorovat za sklem život včel. Prohlédli jsme si včelí dílo, ukázali si, jak vypadá plástev medu, jaké množství medu se do plástve vejde. Také jsme viděli pomůcky, které včelař používá, když se na včelky jde podívat.

Protože byl opravdu krásný letní den, tak jsme se odpoledne koupali a po večeři jsme si uvařili bylinkový čaj, který jsme všichni ochutnali.

2. den - V lese

Když jsme ráno vstali, tak pršelo jen se lilo, ale nám to nevadilo.

Protože víme, že se na závěr našeho včelařského tábora vypravíme na jarmark, kde si nakoupíme různé dobroty, připravili jsme si na ten náš velký nákup tašky. Ozdobili jsme si ji každý podle svého. Dopoledne jsme strávili povídáním si o včelách krmičkách. Že nevíte, co to je za včelky? To jsou mladé včelky, které ještě nevylétly z úlu a pečují o své ještě nevylíhnuté sestry. Navzájem jsme si vyzkoušeli jaké to je krmit se a aby to nebylo jen tak jednoduché, zavázali jsme si oči.

Po odpoledním klidu  se nám vyčasilo a tak jsme vyrazili do lesa na borůvky. Byli jsme všichni pilní jako včelky a natrhali dohromady dva kbelíky, ze kterých nám pan kuchař upeče borůvkový koláč. Podívejte se, jak pilně jsme sbírali, ale i ochutnávali borůvky medůvky.

3. den - V Krušlovském včelíně

Ráno hned po snídani jsme objevili  v našem úle dopis, kde jsme se dozvěděli, co nás všechno čeká. Našli jsme v něm včelku Máju, kterou jsme si začali vyrábět. Také jsme si chvilku povídali o včelkách   čističkách. To je další činnost, kterou včely dělnice prochází, když jsou ještě hodně mladé. Čistí plástve a připravujou ji nejen  pro královnu, aby do voskových buněk mohla naklást vajíčka, ale také je připravují, aby do nich mohly včely uložit med do zásoby.

A všechny děti si z pilných včeliček vzali příklad a  pečlivě si uklidily své pelíšky a  při bodování dostali plný počet bodů.Dopoledne v lese kluci i děvčata stavěli různé skřítčí domečky a doupata. Po obědě jsme si chvilku odpočinuli a vyrazili na autobus do nedalekého Krušlova, kde bydlel vyhlášený včelař a řezbář pan Mach. Ani byste nevěřili, kdo nás tam přivítal. Přiletěla za námi včelka Mája.  Prohlédli jsme si  včelín pana Macha a a poslechli vyprávění o včelíně a jeho řezbářství. Mája si pro nás připravila 3 soutěže. Nejprve jsme zalévali květiny, aby neuschly, potom jsme sbírali pylová zrníčka a poslední úkol byl nejzábavnější. Hledali jsme včelky, které stejně bzučeli. Za splněné úkoly jsme si vysloužili medáky a vyrazili procházkou do Čestic.

V podvečer jsme se ještě vykoupali.

4. den - Včelky stavitelky

Když včelky trochu povyrostou, stávají se  z nich stavitelky, které mají za úkol stavět voskové plástve. Dnes jsme se za včelky stavitelky proměnili my, ale nestavěli jsme voskové plástve, ale hráze na potoce  a všechny nás to moc bavilo.

Za to, že jsme byli pilné jsme si vysloužili odměnu.

Po obědě, když jsme si trochu odpočinuli, na nás čekala včelí olympiáda. Už jste někdy viděli, jak se přenáší pylová zrnka, nebo přesně terfuje žihadlem? Podívejte se na fotografie. Protože jsme se všichni moc snažili, dostali jsme perníkové medaile, to byla dobrota.

Protože bylo teplo, tak jsme se potom koupali. Moc jsme si celý den užili.

5. den - U Pučmelouda

A dnes se z nás staly včelky strážkyně. Už jsme trochu starší včeličky a tak i naše práce je zodpovědnější. Abychom se ale včelkami strážkyněmi mohli stát, museli jsme prokázat svou odvahu a statečnost. Dozvěděli jsme se, že v nedaleké poustevně je ukrytý starý bručoun Pučmeloud, kterého není radno si pohněvat. V našem ranním dopise jsme se dozvěděli, jak zkouška odvahy bude probíhat. Sami nebo po dvojicích jsme museli projít stezkou a v poustevně navštívit straého Pučmelouda. Všichni jsme to zvládli a za odměnu jsme dostali včelí tykadla. Pučmeloud se udobřil a stal se náš kamarád a tak jsme ho pozvali, aby si s námi večer opekl na ohni špekáčky.

Protože bylo velké horko, tak jsme se odpoledne koupali a také si vyráběli svíčky z včelího vosku.

6. den - Na jarmarku

Dnes nás čekal opravdu horký den, proto jsme strávili, co nejvíce času u vody. Dopoledne jsme se vypravili stavět hráze do potoka , tam se nám moc líbilo a odpoledne jsme byli u bazénu. Vodní hrátky jsme si užili. Dnešní den byl také významný tím, že jsme se podívali na jarmark, kde jsme si u Medové báby mohli nakoupit za vydělané medáky, co jsme chtěli. Medová bába měla zboží všeho druhu -  něco na zub, něco na hraní, voskové svíčky, omalovánky. Však uvidíte. Když jsme utratili všechny své peníze, začali jsme si balit kufry. Už se domů moc těšíme.

Milí rodiče, rády bychom  pochválily všechny děti. Byly skvělé a tábor jsme si všichni společně užili. V příštím roce nebo někdy jindy se budeme těšit na viděnou.

Přejeme Vám krásnou dovolenou a pohodové léto

kolektiv paní učitelek

PŘÍJEZD DO PRAHY V PÁTEK 26.7. 2019

BUDE MEZI 11.00 - 11. 15

NA NÁDRAŽÍ NA KNÍŽECÍ PŘED HOTEL AKCENT.